Present-tips

Jag har en vän som inte använder så mycket kryddor när hon lagar mat, men som gärna skulle vilja lära sig det, hon blir alltid så fascinerad när jag lagar middag till henne. Hon frågade mig för ett tag sedan om jag inte kunde hjälpa henne att köpa lite bra kryddor. Då fick jag idén att göra henne det här fina paketet:

Fyra egenpåhittade recept och kryddor som behövs för att göra dem. Fiffigt va?

En present som även skulle fungera som julklapp tänker jag, om man inte har lust att köpa en massa onödiga saker, men ändå tycker att det är roligt med paket. (Och vem gör inte det?)

Kryddorna jag köpte var gurkmeja, timjan, senapsfrön, spiskumminfrön och mald spiskummin. Några av mina favoriter! Recepten kommer att dyka upp här på bloggen så småningom.

Det är roligt att ge bort saker man har fixat själv! Hon ska få paketet i morgon, jag tror hon kommer att bli jätteglad.



Kommentera

