Ett snabbt hårtvättningstips

Om jag är lite för lat för att göra bikarbonat/vinägertvätten (trots att den är helt fantastiskt bra) brukar jag tvätta håret med min olivtvål som jag annars använder till kroppen. Funkar jättebra, och bevarar hårets naturliga fettbalans. Tänkte bara skriva det ifall någon känner att det är lite meckigt med koppar och bunkar i duschen.


10 kommentarer on “Ett snabbt hårtvättningstips”

  1. healthywealthywellness skriver:

    Åh jag har faktiskt också börjat tvätta håret med olivtvål! Mycket billigare än naturligt schampo och desstutom löddrar det mer. Det blir lite torrt, men det kanske bara är för att jag är lite väl ivrig med löddret 😉
    Kram!

  2. […] testat olika alternativa hårtvättningsmetoder, t ex med bikarbonat och äppelcidervinäger och olivtvål. De har fungerat mycket bra, men jag blev ändå nyfiken på att testa den sk […]

  3. Petra skriver:

    Vilken olivtvål använder du?

    • Jag använder aleppo olivtvål, den finns i lite olika varianter och innehåller bara de nödvändigaste ingredienserna. Den är super! Du kan nog hitta den i de flesta butiker som säljer ekologisk hudvård.

      • Petra skriver:

        Okej, tack! En fråga till, tvättar du hela håret med olivtvålen eller bara hårbotten? 🙂

      • Det var så lite 🙂
        Jag brukar se till att det blir ett ordentligt lödder i hela hårbotten och så sprider jag ut det i resten av håret, men jag är inte så noga med längderna, mest hårbotten. Man måste gnugga ganska mkt för att få upp ett lödder.
        Och så brukar jag skölja med äppelcidervinäger efteråt.

  4. sanna skriver:

    hej, vilken olivtvål ska man använda? går vilken som helst bra?
    kram


Kommentera

