Du kan hela ditt liv som film

Vare sig du har läst boken av Louise L Hay eller inte, se den här filmen! Jag såg den häromdagen, och det är alltid så skönt att bli påmind om hennes budskap. Esther och Jerry Hicks är också med på ett hörn.

Jag älskar att lära mig om hälsosam mat och hälsosam livsstil. Jag blir alldeles exalterad av mitt nya detox-te och en riktigt god grönsaksjuice. Men det är så viktigt att komma ihåg att vara i harmoni med sig själv. Hur mycket rawfood man än äter, hur mycket yoga och meditation man än gör, så kommer man aldrig att uppnå optimal hälsa så länge man inte accepterar och tycker om sig själv. Allt det yttre är fantastiska hjälpmedel, men förändringen kommer bara inifrån. Det finns ingen annan än jag själv som kan göra den möjlig. Ingen. Och det finns inga genvägar eller trix i världen som kan ersätta processen att lära sig att älska sig själv. Om det ska ske en förändring måste man vara beredd på att vara den förändringen.

Jag är beredd.
Jag vill förändras. Jag är redo till hundra, tusen procent. Min förändring är oundviklig. Den är på väg till mig med ljusets hastighet. Den händer allaredan. Den pågår just nu. Den är helt fullkomligt oundviklig. Jag behöver bara ta emot den just nu i detta ögonblick. Kraften finns i detta ögonblick. Jag känner det. Det händer nu. Nu. Nu!


4 kommentarer on “Du kan hela ditt liv som film”

  1. Tess skriver:

    Jag har inte läst några av hennes böcker (än).. plöjer precis några som jag vill läsa klart först! Men såg nu filmen och oh my god vad bra! Love it love it love it!!! TACK för tipset! Jag länkar hit imorgon om det är ok med dig? Kram

    • Kul att du såg den! Ja, visst är den bra? Ibland är det skönt att se en film för att få en överblick och bestämma om man vill dyka ner i böckerna också. Något annat som är bra med film är att man kan se den tillsammans med någon, jag såg den med min pojkvän, och vi stoppade ibland för att kommentera och diskutera. Så mysigt och fint för en relation.
      Länka på bara, ju fler som kan se den, desto bättre 🙂

  2. Fin blogg! Hit kommer jag igen. Jag har läst många av hennes böcker och hört henne på HayHouse Radio och sett henne på filmklipp, hon är enastående och inspirerande! Du kan hela ditt liv läste jag för många år sedan, den är otroligt bra. Och Esther & Jerry Hicks, alla böcker är bra!

    • Tack, vad roligt! Jag läste Du kan hela ditt liv i höstas, och det är ofta jag tar fram den och bläddrar och blir inspirerad. Hur lyssnar du på Hay house radio? Är det podcasts? Det skulle vara perfekt för mig.


Kommentera

