Attraktionslagen fungerar! del 2

I det förra inlägget skrev jag om hur jag använt attraktionslagen för att få pengar till min utbildning. Nu ska jag berätta om min andra önskan:

Jag arbetar som dansare (improvisation/modern dans) och flyttade till Berlin förra året efter att ha bott i Köpenhamn i några år. Jag håller som bäst på att knyta kontakter och komma in i den Berlinska scenen, och min önskan var:

Jag vill uppträda med improviserad dans varje vecka i Berlin den här våren.

Kort efter att jag sänt ut denna önskan fick jag en förfrågan om att komma till Jersey utanför Frankrikes västkust på en residens och göra två föreställningar. Inte i Berlin, men ändå… Sedan började det rulla in olika möjligheter, en del på mitt initiativ, men de flesta har varit förfrågningar utifrån. Häromdagen fick jag för mig att räkna hur många föreställningar jag har gjort och har inplanerade under våren. Vissa veckor har det varit men än en, andra inga. Jag räknade ut att det jag menar med ”den här våren” i min önskan är en period på 14 veckor, från 14:e mars, då jag hade min första föreställning, till slutet av juni, då jag åker till Sverige.

Under de 14 veckorna har jag 13 föreställningar hittills, och i går fick jag reda på att det förmodligen kommer en till. Alla föreställningar har inte varit i Berlin, men de flesta. Och det är fler föreställningar än jag tidigare haft i en och samma period. Så himla kul! Jag har njutit så mycket, och det har varit mycket fokus på själva dansen, och inte så mycket på det praktiska runt omkring, precis så som jag önskade det. Hurra!

Så nu ska jag bara fortsätta låta saker och ting komma till mig, nu när jag har fått känna att det verkligen fungerar. Kanske kommer det att bli ännu bättre och gå ännu snabbare nu när jag vet hur lätt det är… Det återstår att se.

Jag har funderat en del på det här med att arbeta hårt. Eller ska jag säga ”arbeta lätt”? Som konstnär får man ofta höra att man måste jobba riktigt hårt för att lyckas. Jag tror inte att det är hela sanningen. Man måste arbeta med glädje, inspiration och passion, men sedan måste man också tillåta framgången att komma till en på det enklaste möjliga vis. Då blir det både roligt och lätt och man kan fortsätta att arbeta i många, många år. Hurra igen för strålande framtidsutsikter!

 


2 kommentarer on “Attraktionslagen fungerar! del 2”

  1. harmoniamaria skriver:

    Hurra för dig!!!


Kommentera

