Attraktionslagen gör sitt jobb – igen!

Som jag skrev tidigare hände det några roliga saker när jag var på Jersey för en vecka sedan. Jersey är en av kanalöarna som ligger mellan Frankrike och Storbritannien. Jag, min pojkvän och några andra dansare var inbjudna till en arbetsresidens på Jersey Arts Centre som avslutades med två föreställningar.

Vi trodde att vi skulle bo hemma hos någon, men precis innan vi skulle åka fick vi veta att vi skulle bo på hotell. Det är trevligt att bo på hotell såklart, men nackdelen är att man inte kan laga sin egen mat. Vi pratade lite om det, men så sa jag: ”Jag tror att vi kommer att bo på ett jättefint ställe och ändå ha tillgång till ett kök. Jag är säker på att det kommer att bli så.” Dessutom önskade jag mig en sån där fluffig, stor hotellsäng med vita lakan. Och vita, mjuka badlakan att svepa in mig i. Ahhh…

Och gissa vad som hände? Efter att ha blivit upphämtade i taxi på flygplatsen (lyx!) blev vi körda till huset där vi skulle bo. Det var alltså inget hotell, utan ett eget litet hus med välutrustat kök, vardagsrum, sovrum med en underbar jättesäng (såklart) och som en liten bonus: en alldeles egen trädgård! Ägarinnan som visade oss runt avslutade med att visa skåpet med handdukar. Det låg några gula handdukar överst, men hon sa: ”Ta de vita som ligger underst, de är mycket skönare.” Det var exakt sådana vita stora badlakan som jag hade önskat mig.

En annan sak jag hade önskat mig var lite mer lyx i vardagen. Detta var ju en bra början. Senare på kvällen blev vi bjudna på trerätters middag på en fantastisk restaurang och jag åt den godaste efterrätt jag någonsin smakat: basilika-creme brulée med halloncappuchino. Låter konstigt men smakar gudomligt.

Det är så här det känns när man får fart på manifesteringen och allt flyter på på ett helt underbart sätt! Det bådar gott inför sommaren, jag ska ställa in mig på att njuuuta så mycket som möjligt! Gör det ni också!


4 kommentarer on “Attraktionslagen gör sitt jobb – igen!”

  1. Tess skriver:

    Underbar läsning!!! 🙂 Kram

  2. healthywealthywellness skriver:

    Woohooo! Härligt att höra! Kör hårt! 😀
    Kram!


Kommentera

