Några ord på vägen uppåt

En dag var jag lite nere, låg på sängen och försökte ställa in mig på en trevligare sinnesstämning. Plötsligt fick jag för mig att lyssna på lite musik, och den här låten dök upp:

Tårarna började trilla, av lättnad. Lyssna på texten:

I see your true colours
Shining through
I see your true colours
That’s why I love you
So don’t be afraid to let them show
Your true colours
True colours are beautiful,
Like a rainbow

Så fint. Att kunna säga till sig själv: Du, det är okej. Alla färger finns inom dig. Du är fullkomlig precis som du är, också när det inte känns så.


6 kommentarer on “Några ord på vägen uppåt”

  1. Milea skriver:

    Vad roligt att du hittade mig! För när jag kikar här ser jag ju att vi har mycket gemensamt!

    • Jo, det var det jag upptäckte också när jag kollade i din blogg🙂
      Speciellt en rolig sak: såg att du ska till Ödeshög i sommar, jag har flera vänner som varit där och jag tänkte faktiskt också åka dit nu i juli, men så passade det inte med mina andra planer. Men när jag hittar en bra period ska jag definitivt åka dit. Jag kommer från Jönköping, som ju ligger helt nära, tänk att ha haft ett meditationscenter alldeles runt knuten hela livet, och inte veta om det förrän man flyttar långt bort🙂
      Ha en fin midsommardag!

  2. healthywealthywellness skriver:

    Åh jag lyssnade nyligen på den med Cyndi Lauper och upptäckte att texten är jättefin! Jag visste inte att Eva Cassidy hade gjort den också.
    Kram!

    • Ja, jag lyssnade runt på massa olika versioner, den här var lite smörigare än originalet, helt i min stil🙂 Om man gillar ännu mer smörighet finns en version med Phil Collins.
      Kram på dej!

  3. Tess skriver:

    Oerhört vackert! Tack för att du delade med dig! Kram


Kommentera

