En affärsidé

När jag flyttade till Tyskland blev jag lite chockerad över hur många apotek det finns här, och hur mycket de flesta av dem liknar någon slags smink- och skönhetsbutik. Det beror ju såklart på att apoteken här är privat ägda, och samma trend verkar ha dykt upp i Sverige efter privatiseringen. Eftersom jag inte köper några skönhetsprodukter förutom en mascara någon gång om året, så är det inte så upphetsande att vistas i dessa apotek, men däremot har jag upptäckt en fantastisk möjlighet med privatiseringen: alternativa apotek. Här i Berlin har jag hittat ett apotek som är inriktat på kinesisk medicin, men har det allra mesta inom örter och naturpreparat. Helt underbart! Man kan fråga efter en massa konstiga grejer och få professionellt svar av de kunniga alternativapoterkarna. Sååå… någon som känner för att öppna ett naturapotek i Sverige? Det kanske redan finns. Om inte tycker jag att det är dags. Japp, där fick ni en finfin affärsidé!



Kommentera

