Lingon

Hej! Det blev visst ett litet uppehåll här, men nu är jag tillbaka i Berlin efter en tur till Helsingfors och därefter Smålands djupa skogar. Det verkar ha varit ett bra lingonår i Sverige, jag fick med mig en stor påse hem. Lingon är nyttigt, de innehåller både mineraler och massa antioxidanter. Och de går ju att använda till mycket mer än sockerstinn lingonsylt. Min mamma bjöd på en jättegod smoothie gjord på frysta jordgubbar och lingon och banan. Jag använder frysta lingon i havregrynsgröten eller i min råa bovetegröt.

 



Kommentera

