Ahhh… en skön ansiktsmask

Jag minns när jag var i trettonårsåldern och gick med kompisar till H&M och köpte små färgglada påsar vars innehåll räckte till en ansiktsmask. Sen hade vi spa-kväll och lusläste veckorevyn.

Nu är det andra tider. Inga färgglada påsar i mitt badrum, men får jag däremot ett infall att ha spa-afton hittar jag allt jag behöver i köket.

Jag provade precis denna enkla och underbart sköna ansiktsmask:

1 msk honung
2 tsk salt

Blanda salt och honung. Massera in i ansiktet och låt sitta en stund. Skölj bort masken med ljummet vatten och peela med lätta rörelser under tiden. Skölj därefter ansiktet med kallt vatten för att stänga porerna. Massera in några droppar mandelolja i fuktigt ansikte. Det går förstås bra med annan olja, men just mandel har blivit min favorit till ansiktet. Den är inte så tung, och går snabbt in i huden. Kom ihåg att smörja in läpparna också, både med masken och oljan, så blir de riktigt mjuka och pussvänliga.

Denna mask hittade jag på den fantastiska sidan nopoo.se. Där finns alla möjliga recept på hud- och hårvård som man kan tillverka själv.
Nu går jag ut i det underbara solskenet med mitt skinande rena nylle! Hej!


One Comment on “Ahhh… en skön ansiktsmask”

  1. […] hemmagjort – så bra det kan bli! Och när du ändå är igång – varför inte göra en ansiktsmask eller en deo […]


Kommentera

