Jobb

Det finns så många fantastiska yrken att ha, så varför nöja sig med ett? Jag kommer bara på fler och fler saker som jag vill jobba med. Blir alldeles pirrig när jag tänker på det! Här kommer en lista:

Ok, jag börjar med de jobb jag redan har och älskar:
Dansare
Danslärare

Och så håller jag ju på att utbilda mig, så om ett par år kommer jag att vara:
Alexandertekniklärare

Och så skulle jag vilja jobba som:
Aromaterapeut
Ekologisk hudvårdterapeut
Herbalist
Rawfoodkock
Författare
Föreläsare

… och så skulle jag vilja driva ett vandrarhem någonstans på landsbygden.

Det ni, tio olika yrken! Och jag kan verkligen se framför mig hur de kan kombineras och hur jag kan arbeta paralellt med de olika sakerna.

Fast i slutänden kanske jag ändå blir en tokig gammal häxa/medicinkvinna/healer som dansar runt i världen.

Vad har ni för drömyrken?


8 kommentarer on “Jobb”

  1. harmoniamaria skriver:

    Härliga yrken! Eller ja, intressen snarare, jag tänker ju aldrig jobba – vara leka och göra det jag älskar! Här kommer min lista:

    Journalist
    Författare
    Yogalärare
    Healer
    Föreläsare
    Plus starta en tidning/ett bokförlag och en webb-tv eller radiokanal

    Men precis som du så blir jag nog nån slags häxa…🙂

    Kram

    • Håller med – tänker aldrig skaffa mig ett ”riktigt jobb”🙂 fast just därför tycker jag att det är roligt att kalla dem arbeten, just för att ge ordet lite ny, fräsch innebörd. Fin lista! Du är ju redan healer. För du har helat en bit av mig🙂
      Ah, rolig idé med en webbtv/radio. Det har jag aldrig tänkt på att man kan. Som när man var liten och spelade in ”radioprogram” på kassettband. Ibland tycker jag att hålla på med bloggen känns likadant som när jag och en kompis gjorde vår egna tidning som hette Hallå. Inget nytt under solen🙂

  2. harmoniamaria skriver:

    Kan du inte skriva mer om Alexanderteknik förresten? Har hört talas om det, men har ingen koll. Kram

  3. Milea skriver:

    Vi är ju inte helt olika du och jag. Min lista:

    Författare
    Föreläsare
    Inspiratör
    Häxa (har jag varit hela livet men fr o m i vår tar jag örterna på allvar)
    Healer
    Tvålfabrikör (har en plan där)
    Coach


Kommentera

