Vad jag ville bli som barn

Funderade vidare på temat om yrken…
När jag var liten ville jag bli:
Cirkusprinsessa
Bagare
Sotare
och sopgubbe (gumma)

Det här med sotare var ju lite smart, för jag ville fundera ut något där man fick vara utomhus om dagarna. Och det verkar ju skoj att klättra runt på tak.
Och sopgubbarna, som fick hänga därbak på sopbilen och åka med, det såg så fritt och spännande ut.
Så nog hade jag tänkt till alltid.


2 kommentarer on “Vad jag ville bli som barn”

  1. Cat skriver:

    Tänk, jag ville också bli sotare! Det var dock sotaren i Madicken tror jag som inspirerade mig😀


Kommentera

