Vad jag går runt och funderar på…

Livet är till för mig.

Det tänker jag ofta nuförtiden. Jag läste det som en del av en Louise Hay – affirmation förra veckan, och det har liksom fastnat… Livet är till för mig. Det är ju så. Mitt liv finns för att jag ska leva det. Livet är bara till för att jag ska njuta av det. Och jag är den allra viktigaste personen i mitt liv. Det verkar som att jag förstår det mer och mer nu. Att jag inte finns till för att fixa så att allt blir bra, nej, tvärtom, livet är redan fixat, och jag finns till för att vara i det. Det kanske handlar om att släppa kontrollen. Tillit.

Utifrån tanken att livet är till för mig är det lättare att fatta beslut. Beslut som blir bra för mig. Eftersom det inte blir viktigt att försöka göra något jag tror att andra kanske skulle gilla, eller något som jag tror att jag borde. Livet är ju till för mig! Och alla andras liv är till för dem! Gud, så skönt! Alla har all möjlighet att njuta av sitt eget liv.


4 kommentarer on “Vad jag går runt och funderar på…”

  1. harmoniamaria skriver:

    Fint! Och en härlig insikt!

  2. […] jag alltid är omhändertagen. Det finns inget att oroa sig över, inget att stressa upp sig för. Livet är till för mig, som Stina skrev igår, och jag är fri att forma det precis som jag vill, precis som jag har lust […]

  3. healthywealthywellness skriver:

    Underbart att läsa! Många av oss har ju lärt oss att lyssna så på andra att det är lätt att glömma bort att vi ju faktiskt endast lever för vårt eget nöjes skull!🙂
    Kram!


Kommentera

