Det nya året

Jorden gick ju trots allt inte under den 21:a. Vilken tur! Det firar jag med att skriva lite om vad jag har tänkt mig inför 2013.

Förra året handlade mycket av mina önskningar om jobb – att dansa i fler föreställningar och knyta nya kontakter. Det gick framåt i all världens fart, och jag har haft precis så mycket jobb som jag vill ha, varken för mycket eller för lite. I går var första föreställningen på det nya året, och jag har en del inplanerat redan, så det bådar väldigt gott. Det verkar nästan som att när en önskning har börjat att manifestera sig fortsätter det av bara farten. De senaste månaderna har jag fått fler förfrågningar än någonsin. Känner mig så glad och tacksam för det!

2013 vill jag rikta mer fokus inåt, och lägga mer vikt på min andliga/själsliga/personliga utveckling. Jag vill lyssna mer inåt och komma i ännu bättre kontakt med mig själv. Jag har tänkt på att jag fortfarande grundar mina handlingar till stor del på vad jag tror att andra ska tycka, och jag vill vara mer oberoende av det och sann mot mig själv. Mer kompromisslös. Jag ser fram emot att lära känna mig själv bättre! Det är så spännande.

Häromdagen bestämde jag mig därför för att ge mig själv en utmaning; att meditera varje dag. Det kan vara en halvtimme eller fem minuter, så länge som jag vill och hinner. Men en meditation varje dag. I mars ska jag till Sverige på Vipassanakurs. 10 dagar i tystnad med 10 timmars meditation om dagen. Det ser jag väldigt mycket fram emot.

Jag skaffade mig en liten Buddha, han fick ta plats bland min sten- och snäcksamling. Känns fint att han kan vaka över mig när jag mediterar.

DSC00550


4 kommentarer on “Det nya året”

  1. Milea skriver:

    Välkommen tillbaka Stina! Du har varit saknad!

    Ser fram emot att höra om Er resa!

    Och sen Vipassana – det blir en flygande start för ditt 2013 mål!

  2. Anne-Sofi Ekholm skriver:

    Ser mycket fram mot att höra om din Vipassanakurs. Har självt funderat på detta🙂


Kommentera

