Ta bort rost

Här kommer ett tips från min pojkvän, som visar om hur man kan ta bort rost från t ex knivar med en naturlig metod. Allt du behöver är bakpulver och en vinkork.

Rostig kniv:

DSC00553

En skål med lite bakpulver:

DSC00558

Häll på vatten:

DSC00559

Ta en kork:

DSC00560

Gnugga!

DSC00561

Rostfri kniv:

DSC00563


3 kommentarer on “Ta bort rost”

  1. Erika skriver:

    Hej! Har precis börjat med WO för mitt hår – är inne på tredje veckan och har tvättat för tredje gången (försöker alltså att göra det en gång i veckan). Denna gången känner jag att jag lyckades få det väldigt rent på vissa ställen (framförallt luggen och längre fram på huvudet) men på bakhuvudet/vid nacken är det ganska oljigt och grisigt. Jag borstar igenom håret varje dag (samt tvättar borsten, örngott/mössor osv) och har tvättat håret med bikarbonat + äcv i mer än ett år, så det är ingen större chans att det finns massa ”poo” som ligger och skräpar i håret. 😉 Okej, för att det inte ska bli allt för långt – har du några tips? Kanske massageteknik eller liknande?

    • Hej!
      Jag känner igen det där, har ett ställe i nacken som känns svårare att få rent. Testa att borsta även underifrån, det tycker jag hjälper. Alltså böj dig framåt och borsta från nacken och upp. Gör samma sak när du står i duschen, håll vattenstrålen i nackpartiet samtidigt som du masserar.

      Jag har också hört att det blir extra bra om man växlar temperatur på vattnet, varmt-ljummet-kallt osv. Det ska lösa upp smutsen bättre. Kan vara värt att testa.

      Lycka till, och hör gärna av dig om du kommer fram till en metod som funkar!
      Kram!

  2. Dan skriver:

    Tack för tipset!

    Men jag rekommenderar att använda bikarbonat istället för bakpulver om man har hemma. Bakpulver reagerar med sig självt och det blir inte lika effektivt.


Kommentera

