Sånt som gör livet guldkantat

Har haft så fina upplevelser då jag känt mig riktigt i samklang med universums lagar på sistone. Tänkte bjussa på några av dem:

Ekobutiken som dök upp som från ingenstans
Jag var på väg från skolan till ett dansrep förra veckan. Plötsligt stannade jag till och tänkte att det skulle vara så trevligt om det låg en bio-mataffär på vägen. (Bio=eko på tyska) Och nästan i samma sekund som jag tänkte tanken vred jag huvudet åt vänster, och där, på en sidogata, ligger det en biobutik och väntar på mig. Detta är alltså samma väg som jag promenerat två gånger om dagen i ett år. Men jag har aldrig sett den förut. Jag köpte mig en bit raw choklad och kände mig nöjd.

Bastun som dök upp som från ingenstans
Det repet jag var på väg till skulle pågå i en stor och ganska lyxig lägenhet som ledaren för projektet bor i för tillfället. Dagen innan hade jag funderat på var i Berlin jag skulle kunna gå och basta, jag älskar att basta och tycker att jag mår så bra av det. Så inser jag att det finns en bastu i lägenheten där vi repar inför projektet, och att det redan är inplanerat att basta efter varje rep om man vill. Så nu har jag bastat 2 – 3 gånger i veckan hela januari! Lycka!

Läppceratet
Mitt fina läppcerat från tvålfabriken smälte bort när jag var i Thailand, och jag hade tänkt köpa ett nytt. När jag och min pojkvän är och handlar säger jag att jag ska gå och hämta ett läppcerat, men då svarar han att han har köpt ett till mig. Va? Jag har inte ens sagt till honom att jag behöver ett nytt. Men han gjorde nyss en beställning från iHerb, och då hade de ett erbjudande där man fick ett läppcerat nästan gratis på köpet. Så nu är det på väg hem till mig!

… och som en bonus manifesterade jag ett badkar till hotellet där jag bodde i helgen när jag åkte till Jersey för att göra en föreställning!

Varma bad och varm bastu, det är det bästa som finns på vintern!

Just det, höll på att glömma en sak. Kommer ni ihåg basisten som jag drömt om att arbeta med? Han har en jättefin dansstudio där bla Julyen Hamilton (”superkändis” i dansimprovisationsvärlden) brukar uppträda i. Häromdagen tänkte jag att jag vill dansa där. Och nu fick jag ett email om att på fredag ska vi repa där, och inte i den dansstudio som först var tänkt. Ha! Fast… jag hade ju tänkt mig att göra en föreställning där, inte bara ett rep. Måste komma ihåg att vara mer specifik, hehe.

Har ni manifesterat något trevligt på sistone?



Kommentera

