Nytt frukostkoncept

DSC00583

Jag har kommit på att jag gillar smoothies jättemycket, men jag gillar inte att dricka en hel måltid. Det känns som att jag får i mig det hela för snabbt då, och magen blir chockerad av all denna mat på en och samma gång. Så den nya grejen här hemma är tjocksmoothie! Alltså smoothie med mindre vatten (= tjockare konsistens), som äts i lagom takt med sked ur skål. Det braiga är att man kan toppa den med trevliga saker också. Häromdagens frukost: Tjocksmoothie gjord på en banan, en avokado, en selleristjälk, en kiwi och en näve spenat, toppad med groddat bovete och hampafrön.

Gott!!!


3 kommentarer on “Nytt frukostkoncept”

  1. Maria skriver:

    Gott gott! Brukar göra liknande och ibland ha i chiafrön som får tjockna, gärna lite kokosmjölk i med..🙂

  2. Milea skriver:

    Tjocksmoothie – man måste älska det ordet!


Kommentera

