Lästips och om att unna sig

DSC00590

Jag har hittat en ny blogg som jag läst mig igenom de senaste dagarna. En riktig nagelbitare; Jessica på bloggen 40 and fit on fruit skriver om hur hon efter bl a två dubbelsidiga lunginflammationer hittade tillbaka till sin livskraft och glädje igen med hjälp av rawfood, eller snarare 80/10/10  ”dieten”. Så spännande! Något som jag fastnade för som hon skriver är:

”Och kom ihåg! Unna dig något idag!!! Och som jag brukar säga, att unna sig är INTE att äta något onyttigt. Det är att göra dig själv och kroppen en stor otjänst. Att unna sig är att göra något snällt mot kroppen som att dricka en grön smoothie, äta lite mer grönsaker, meditera, ta en härlig promenad o s v.”

Jag håller med! Häromdagen blev jag så sugen på juice, så jag gick och handlade till mellanmålet som ni kan se på bilden ovan. En juice på morötter, rödbeta, blodapelsin och ingefära. Mmm! Och Äppelskivor med mandelsmör till det. Tänk, så gott och så bra för min kropp.

Så från och med nu betyder unna sig att göra något snällt mot sig själv, eller hur!? Och här kommer min favorit just nu om ni behöver tips på något att unna sig: Chaite med mandelmjölk och honung. Åh. Det smakar godis och te på samma gång!

DSC00584



Kommentera

