Salladstid

Hej vänner!
Nej, jag har inte gått vilse i de Östgötska skogarna, utan kom hel och välbehållen hem efter att ha servat på Dhamma Sobhana. Sen åkte jag till Hamburg på studieresa med Alexanderteknikskolan, sen hem till Berlin för att nästan genast åka till performance art-festival i Helsingfors.

Och nu har det blivit sommar! Så härligt! Salladssäsongen har börjat. Därför bjuder jag på min nya favoritsallad med grapefrukt och honung:

DSC00634

Snygg va?

Underst gömmer sig en sallad på gröna blad, avokado, champinjoner, paprika och äpple. Jag hällde över lite olivolja, citronsaft och örtsalt. Sedan filéade jag grapefrukten genom att skala den med en kniv och dra bort det vita/genomskinliga skinnet från klyftorna med fingrarna. Och till slut ringlade jag flytande honung över grapefruktenn. Sött, syrligt och beskt i en fin kombination.


4 kommentarer on “Salladstid”

  1. Linnéa skriver:

    Kärt återseende!
    Hoppas att du har haft en underbar tid🙂
    Tack för receptet, det ska genast provas.
    Receptet med bananpannkakor har jag lagat till frukost flera ggr i veckan. Hoppas att detta också blir en favorit!

    Sommarhälsning
    Linnéa

  2. maria skriver:

    Jag uppskattar den här bloggen mycket. Har använt flera recept. Älskade inlägget om ädelt tal också- Ville bara titta in och säga det. Glad sommar


Kommentera

