Hjärtats väg

Jaha, här har det varit tyst och stilla ett tag. Men desto mer rörelse i min fysiska verklighet.

Jag har åkt till Berlin för att gå i skolan och jobba med ett nytt dansprojekt i ett par veckor. Och hämta mina saker från lägenheten som jag inte bor i längre och avsluta det där sex år långa förhållandet på riktigt. Puh.
När jag gick igenom mina grejer hittade jag en trave gamla dagböcker. Den första från när jag var 13. Så mycket jag skrivit genom åren!! Vad länge jag har levt.

Jag hittade en liten dikt (eller bön) i en av böckerna, som jag skrev av på en lapp som jag lade i min väska:

DSC00639

Jag visste inte riktigt varför jag skrev av den och tog med mig den, det bara gick per automatik när jag gjorde det. Men nu när jag tog fram den inser jag att det var för att påminna mig själv om att följa hjärtats väg. Verkligen följa hjärtat på riktigt.

Just nu känner jag mig otroligt förvirrad när det gäller typ allt; var jag ska bo, i vilket land, i vilken stad, vad jag ska jobba med, om jag ska gå klart min utbildning eller inte eller kanske ta en paus, vad jag vill göra, hur jag vill leva.

Och då är det bra att komma ihåg hjärtat. Just nu känns det viktigare än någonsin att vara helt brutalt ärlig mot mig själv, fastän jag ibland tycker att jag verkar totalt motsägelsefull och knäpp.Kanske är det bara så att hjärtat har en helt annan logik än sinnet. Med hjärtats logik kanske det går att leva i naturen, i skogen, vara en mystisk, kraftfull skogskvinna som kokar örter och badar i sjöar året runt, och samtidigt dansa på världens scener och förmedla en närvaro, kraft och en känsla av livets gudomlighet till publiken, och samtidigt utbilda mig till alexandertekniklärare och kunna hjälpa människor att se sig själva på ett nytt sätt och få kontakt till sin kropp.

Jag ska nog bara ta och lugna ner mig och lyssna på hjärtat. Jag börjar med att gå ut i solen i mitt älskade Berlin.


6 kommentarer on “Hjärtats väg”

  1. Vanessa Olsson skriver:

    Vilken faaaantastisk blogg du har. Vilken inspiration o vilket ljus du sprider. Ville bara säga det. Kom in på den av en ‘slump’. Mvh Vanessa

  2. Louise skriver:

    Hej! rak, ärlig, nyttig och varm blogg! Letade efter hårtips o hittade något fint, din blogg! Hoppas du har det bra i Berlin! //Louise

  3. imparami skriver:

    Jag håller med ovanstående kommentarer. Din blogg är fantastiskt bra, genuin och trevlig!

  4. Tack för era kommentarer!! De värmer verkligen i ett hjärta som är lite omtumlat.
    Kärlek till er!

  5. Åhh vännen….allt kommer att blir SUUUPER…:D Påminns om när jag vart lämnad på NZ…i all förvirring såg jag ett litet ljus som jag valde att fokusera på och skapa tillit till…å det har blivit 10 ggr bättre nu…;) du har svaret i hjärtat…det som känns lätt är rätt..;)

    Massa kärlek tlll dig fina…<3 vi hörs…;)

    <3<3<3


Kommentera

