Fri

Dagens gåta:

Vad är det som gör att man känner stora stenblock falla från axlarna och man plötsligt går med lättare steg än någonsin förut?

Svar: att sälja allt man äger:

image

Japp, såhär såg det ut i torsdags utanför min före detta lägenhet i Berlin. Det kändes som att leka affär, fast på riktigt! Jag sålde en del och gav bort ännu mer. Vänner avlöste varann och fick med sig något de ville ha. En kompis flickvän tyckte mina gamla balettdräkter var supersexiga, en sliten gubbe gick förbi ock fick en hel påse skruvar och annat för en euro.

Att gå bort från lägenheten och de saker jag inte kunde sälja, som jag lämnade i en kartong ute på gatan så att folk kunde ta vad de ville ha, var sååå skönt. Vilken frihetskänsla.

Jag tog med mina tonårsångestCDskivor  och gav till en vän och vi lyssnade på alla mina Kentplattor i natten.

Nu är jag fri.

Just nu befinner jag mig på en båt i Köpenhamn där min kompis bor. Så mysigt! Att vakna till vågor och båttut.

Nu: dags för cykeltur i blåst genom Köpenhamn, precis som det ska va!

Förresten, ni som var på vipassanakurs, hur var det? Skulle vara kul att höra om era erfarenheter.


14 kommentarer on “Fri”

  1. Ja åh det låter härligt. Prylar kan verkligen vara kvävande. Storstäder kan vara kvävande. Man behöver rum! Skönt med höstluft som är hög och klar. Lättare att andas då. Slipper trycket från sommarvärme. Som pitta är jag glad att hösten är här! Tack för en fin blogg, du erbjuder intressanta perspektiv!

  2. Dragana skriver:

    Love it!!! Ska bli underbart att ha dig som housewife några dagar❤

  3. Åhh…bästaste…:D Din frihetskänsla når hela vägen hit!:) JAg sitter lite i samma sits…men flyttar söderut…åker ner till Barcelona å Escola Laboratorie om en månad för hösten (kanske längre). Samma fråga kommer upp…vad ta med sig…? behövs ju inte mkt…:) Spännande transfomationer vi står inför!;D
    VIpassana var suuuper! SVårt å hitta finasre människor – vi var ett starkt team!:) Hoppas våra vägar möts igen…Om du skulel vara uppe isthlm under September – hör av dig! VI kansek hinner krama varann lycka till på våra vackra resor i världen…;)

    Med kärlek och inspiration! KRAM

  4. Linnéa skriver:

    Åh vilken bra start på hösten! Blir spännande att följa vart vinden för dig härnäst!🙂 Vipassana var ur-häftigt! Tusen tack för att du introducerade det för mig, kommer alltid att vara tacksam för det. Jag har skrivit ett lite rörigt men ändå ett blogginlägg om min upplevelse, läs gärna!
    Cykla försiktigt i blåsten, jag cyklade nästan ned i en av sjöarna tidigare idag, men bara nästan!😉 såg du som det regnade tidigare mitt i eftermiddagssolen? Det var vackert! stor kram från Linnéa

    • Är så otroligt glad att ha fått ta del i att du fick den upplevelsen. Läste ditt blogginlägg, det var väldigt fint. Kände verkligen igen det du beskriver.
      Ja, jag var ute och cyklade i regnet🙂 Men det var fint.
      Kram!!!

  5. Milea skriver:

    Älskar bilden!!

    Så underbart!

  6. I Mussa skriver:

    Love You. 3D. aah

  7. Erika skriver:

    Shit vad härligt det låter! Jag köper sällan saker, men har alldeles för lätt att hålla kvar vid kläder och annat som jag aldrig använder, så jag ska nog testa något liknande!
    Förresten, jag flyttar till Berlin snart, och jag undrar vad bikarbonat heter på tyska? Använder det till håret och vill helst inte råka köpa fel, haha.

    • Ja, det är härligt, och jag har inte ångrat mig en sekund! Rekommenderar det verkligen.

      Kul att du ska till Berlin, det är verkligen en fantastisk plats på jorden🙂 Jag tror att det heter bicarbonat.


Kommentera

