På tal om konst…

…och mitt tidigare inlägg om dansen.
Häromdagen lyssnade jag på ett sommarprat av konstnären Cecilia Edefalk. Hon beskriver just det som jag har börjat inse:

”Min roll som konstnär är att ta min känslighet på allvar och att uttrycka det. Känslighet tror jag finns mer eller mindre hos alla människor, men det är kanske något som vissa viftar bort.

Konstnärens yrke kan vara att lyssna mer på den inre verkligheten och förmedla den till andra, så att de kan komma i kontakt med sin.”

Det kanske är det som är min livsuppgift. Att hjälpa människor att komma i kontakt med sin inre verklighet.


2 kommentarer on “På tal om konst…”

  1. Abz skriver:

    Det gör du 🙂


Kommentera

