Hur jag lever

Jag mediterar, går till yogan, lagar mat. Repar och har föreställningar. Kanske går till ett fik någon gång och dricker te, tittar på människor. Läser i min ayurvedabok.
Äter lunch med någon vän på ett av alla vietnamesiska ställen. Tofu-curry med ris. Alltid samma.
Jag tycker om att gå till den ekologiska mataffären med fina grönsaker. Jag står och tittar på de där tomaterna som är mörkgrönröda.
Jag drar mig för att ta tunnelbanan till en annan stadsdel, det är så bullrigt och mycket folk.
När jag går någonstans går jag omvägar så att jag kan gå genom parken och titta på träden.
Blir glad när jag ser en liten fågel eller en ekorre.
Lyssnar på mantran i mina hörlurar och ser på himlen och molnen.
När kvällen kommer vill jag helst meditera och gå och lägga mig. Kanske skriva något. Tända lite rökelse.

Jag observerar mig själv.
Jag befinner mig i Berlin. Där jag bott de senaste tre åren. Typ en av världens coolaste städer. Här kan jag göra allt man kan tänka sig. Gå på museum, utställningar, klubbar, barer, caféer, konserter, dansföreställningar. Träffa spännande människor. Alla mina vänner här är dansare, musiker eller någon annan slags konstnärer. Nästan varje kväll är det någon av dem som uppträder.

Men jag blickar hellre inåt. Utforskar min värld.

Jag längtar till naturen.

Jag bor i en storstad men lever inte som att jag gör det.
Det är lite som att jag låtsas att jag är någon helt annanstans.

Det är nog dags nu.

Mamma. Jag kommer hem.


13 kommentarer on “Hur jag lever”

  1. Milea skriver:

    Oh – igenkännandet!

    Och livet på landet är långt ifrån tråkigt!

  2. theheligeande skriver:

    Hej ! Jag vet inte vad du heter eller vem du r . nd knns det som man vet! Har du hrt talas om EKIM En kurs i mirakel (ACIM A course of miracles) Har anmlt mig till Vipasanna i feb. Mycket tack vare dig. Kram Ann 6 nov 2013 kl. 13:54 skrev Ett annat stt att leva :

    > >

  3. Felicia skriver:

    Tack! för att du har en blogg. Det är underbart spännande och upplyftande att få läsa det du skriver – om ditt liv, dina tankar.

  4. Ann skriver:

    Välkommen hem! Vi ska gå i skogen och lyssna på tystnaden. Gå till Dagsjön och bara sitta där och njuta av stillheten. Kanske kommer vintern snart, då är det roligt att se alla spår i snön efter djuren som finns i skogen. Alla djuren som finns där men som vi inte ser. Vi ska laga mat och äta mycket och länge. Vi ska sy kläder, har kommit på att det är hur kul som helst. Vi ska njuta av brasan i öppna spisen. Vi ska vara tillsammans! Kram från mamma

  5. bydraganababic skriver:

    Ja!!!!!!! Välkommen hem!❤

  6. Abz skriver:

    🙂 Bless You


Kommentera

