Tada! Din nya livscoach

Häromdagen påminde Dragana mig om hur viktigt det är att hjälpa andra människor. (Tack!!!) Och sen dess började en idé att gro… Det känns lite läskigt, men vadtusan, nu provar jag:

Jag skulle vilja testa att vara någon slags coach åt andra. Det verkar ju populärt nuförtiden. Livs-coach.
Fast jag har ingen utbildning eller så, förutom en dansutbildning och en halv utbildning i alexanderteknik. Och 28 års livserfarenhet!

Men. Jag är ganska bra på att lyssna. Och bara det kan ju vara minst lika viktigt som något annat.
Och så kan jag kanske inspirera till en mer hälsosam och glad livsstil, hur man kan förändra sitt liv och skapa nya vanor. Jag kan förklara lite om hur man använder sig av attraktionslagen och hur man kan hantera olika ”problem” i livet.
Eller så kan jag tipsa om naturlig hudvård, örter och eteriska oljor.

Och se saker i nya perspektiv:
2013.09.28.TatWerk-47

Och jag behöver er hjälp! Har ni något ni tror att jag skulle kunna hjälpa till med, har ni kanske kört fast i en situation där ni inte kan se klart och skulle behöva någon utomstående med lite distans till saken? Eller om ni bara vill prata om andlighet eller vad som helst.

Just nu befinner jag mig i Berlin. Men från nästa vecka kommer jag att vara i Sverige, närmre bestämt i Jönköping/Ödeshög/Vipassanacentret.
Men det skulle ju kunna gå att ordna med skype/telefonsamtal eller via mail också.

Det kostar inget, om man vill kan man ge mig en pengagåva, eller bjuda på middag, eller en kopp te eller något, men det är inte nödvändigt.

Ni kan skriva en kommentar här på bloggen, eller maila mig på stina.margareta.nilsson(a)gmail.com
Det kan ta lite tid innan jag svarar, speciellt om ni skriver i december då jag är på vipassanacentret, men svar kommer!


18 kommentarer on “Tada! Din nya livscoach”

  1. Milea skriver:

    Jaaa!

    Men inte via skype elelr telefon – utan IRL. Jag bjuder på te, middag, frukost och övernattning (repeat) på Österlen. När helst det passar!

  2. Lisa skriver:

    Jag skulle gärna diskutera både naturligt/alternativt leverne och attraktionslagen. Har suttit fast i livet nyligen, tror dock jag börjar komma loss. Men lite inspiration och en extra kick på vägen är aldrig fel🙂 Bor i Västervik, så om du har vägarna förbi här så kan jag förstås i så fall bjuda på middag/te/övernattning🙂 Annars går mail eller telefon också bra!

  3. Lena skriver:

    Kul idé, du skulle säkert passa bra som livscoach. Själv har jag så mycket jag skulle vilja göra och uppleva, men det som händer är väldigt sporadiskt och min energinivå är löjligt låg pga. olika omständigheter. En riktig utmaning för dej alltså😉
    Hälsningar Lena

    • Hej! Åh, tack, det hoppas jag också.
      Låter som att du skulle behöva ta hand om din energinivå antar jag. Men jag behöver nog veta lite mer specifikt för att kunna hjälpa dig. Maila mig gärna!🙂
      Utmaningar är bra grejer😉
      Kram!

  4. Felicia skriver:

    Jag hoppas att jag ser dig på vipassana. Jag ska dit på kursen 4-15 dec.

    • Haha!🙂 Jag ska sitta den kursen! Vad fint. Jag kommer att vara där innan kursen börjar, så om du kommer lite tidigt kan vi hinna prata lite🙂

      • Felicia skriver:

        Jag kommer vid 14-tiden! Jag hittar dig där. Med långa flätan, right? Har lite koll på hur du ser ut. Jag har kort rött hår. Ser fram emot att se dig.

      • Vad bra, vad roligt! Har inte alltid fläta, men kan försöka komma ihåg att ha det den dagen🙂 Annars kan du fråga någon efter Stina. Ser fram emot att se dig också, och att meditera tillsammans i typ 100 timmar😉

  5. felicia (inte samma som ovan :)) skriver:

    vilken fin grej! jag skulle gärna träffa dig och få mat-inspiration! jag köper maten, vi lagar tillsammans🙂 och så prata om livet och alltet under middagen. jag skulle t ex gärna vilja höra mer om din disciplin – jag känner att jag inte gör de saker jag vill och behöver komma loss! det bland annat. men nu befinner jag mig ju inte på samma ställe som du tyvärr. men hojta om du kommer till stockholm framöver – då finns mat och husrum för dig🙂 skype/telefon känns liksom lite läskigt. kram!

    • Åh det låter fantastiskt trevligt! Laga och äta mat och prata om livet och alltet är ju några av mina absoluta favoritsysslor! Hm, jag börjar fundera på att kanske planera en Sverige-turné till våren och hälsa på alla bloggläsare som vill ha besök. Det skulle vara enormt trevligt🙂
      Jag kan fundera lite på det där med disciplinen – kanske dyker upp ett inlägg. Fast jag tycker att jag tjatar om disciplin hela tiden😉
      Ser fram emot att träffas!!! Kram!

      • felicia skriver:

        Åh, vill gärna läsa mer om det. Och allt annat du tar upp🙂 Det låter som en ypperlig idé med turné, jag håller tummarna för att det blir av. Trevlig kväll önskar jag dig!

  6. Erika skriver:

    Tycker att du inspirerar på så många olika sätt, så det här låter som en kanonidé! Jag har precis börjat komma ur en väldigt lång och jobbig kamp mot en ätstörning, så vad gäller mat, fokus på kroppen och allt som kan vara hälsosamt men för mig triggande är lite out of the question (du verkar ha ett väldigt sunt förhållande till mat och kropp och det ser jag upp till, men just nu är det inget som jag bör fokusera på överhuvudtaget alltså).

    Till min fundering: jag har precis flyttat utomlands och jag har ingen riktig plattform för att träffa vänner. Jag pluggar språk men min klass är inte riktigt som i typ gymnasiet då man liksom är ute efter att lära känna nya människor, så klimatet är lite annorlunda. Jag kan gå på träffar och sånt i Svenska Kyrkan eller liknande, men har ändå svårt att faktiskt träffa VÄNNER, riktiga vänner, som jag vill umgås med, och som vill umgås med mig. Kan man använda sig av attraktionslagen för att attrahera en ny umgängeskrets som man trivs och känner sig trygg med? Hur gör man i så fall? Enligt vissa ska man önska en gång och sen släppa det och bara slappna av; enligt andra ska man visualisera och fokusera på sin önskan varje dag. Vad tror du?
    Och dessutom, hur vet man vad men egentligen vill? En dag vill jag en sak; dagen efter motsatsen.

    (Jag nås bäst på mejl)

  7. Carin skriver:

    Hej Stina

    Jag undrar och hoppas verkligen att du har tid att coacha mig lite? Har plöjt info om attraktionslagen och vet att det är jag som skapar mitt liv men just nu är allt fel, jag är trött å rädd och vill bara ”hitta hem” igen.
    Hoppas du kan tänka dig ett telefonsamtal, jag bor i Gbg och om du skall hit något skulle jag ju såklart gärna träffa dig live.
    Vänliga hälsningar
    Carin


Kommentera

