Hjärtat

Jag är i Sverige! Jag har bakat bullar, gått i skogen, kramats, pussats, huggit ved, eldat, mediterat, pratat, pratat, pratat och druckit te.

I morgon åker jag till vipassanacentret för att långtidsserva.
Det beslutet kom till mig i höstas på ett tåg mellan Köpenhamn och Jönköping. Jag satt och lyssnade på musik och blundade mot solen som lyste genom fönstret och det dök upp en tanke: ”jag långtidsservar i vinter”. Just då kom en låt som börjar såhär:
She´s got it all figured out. She knows what everything´s about…

Ja, det finns tecken överallt om man bara hör efter.

Det blir nog lite sparsamt bloggande framöver som ni kanske förstår.

Häromdagen var jag på väg hem till min farmor, och stannade till i Sofiakyrkan. Det är en väldigt fin kyrka. Det låg en stor bibel uppslagen vid entrén där jag läste dagens bibelcitat.  Vilken underbar påminnelse! Den vill jag dela med er:

Ha fördrag med varandra och var överseende om ni har något att förebrå någon. Liksom Herren har förlåtit er skall också ni förlåta. Men över allt detta skall ni ha kärleken, det band som ger fullkomlighet. Låt Kristi frid råda i era hjärtan, den som ni kallades till som lemmar i en och samma kropp.

Kol 3:13-15

Ha tålamod med varandra. Visa medkänsla till dina medmänniskor.

Kom ihåg att kärleken är din styrka, våga öppna ditt hjärta och hämta din kraft där. Den kraften gör dig hel.

När du slutar att försöka skydda ditt hjärta, då blir hjärtat ditt skydd.

Ett öppet hjärta är outtömligt. Det omsluter, omfamnar och löser upp all negativitet som kommer både utifrån och inifrån dig själv.

Med ett öppet hjärta kan du alltid vara fri, alltid vara fridfull, alltid vara trygg.


One Comment on “Hjärtat”

  1. Så sant! Tecknen finns överallt om vi bara vill se dem.

    Njut din dag!

    You Rock!!!


Kommentera

